دانشنامه

دانشنامه محتوایی

دانشنامه

دانشنامه محتوایی

تاریخچه برند بولگاری

تاریخچه برند بولگاری

بولگاری یکی از معروف ترین برندها در صنعت جواهرات، اکسسوری، عطر و ادکلن است. در این مقاله می خواهیم تاریخچه برند

بولگاری را به مختصر مرور کنیم.

در فروشگاه اینترنتی مگنت، می توانید از محصولات مختلف این برند مانند عطر و ادکلن و  نیز دیدن کنید. تمامی این محصولات

همراه با ضمانت نامه اصالت کالا خدمت شما دوستان ارائه می شود.

تاریخچه برند بولگاری

سوتیریو وولگاریس در سال 1857 در روستایی کوچک در روستایی کوچک در شمال یونان چشم به جهان باز کرد. برای نسل های

زیادی این منطقه از یونان به دلیل هنر استثنایی که مردمانش در زمینه نقره کاری داشتند معروف بود. این مهارت از دوران امپراتوری

بیزانس از پدر به پسر منتقل شده است. به طرز طبیعی در چنین منطقه ای خانواده بولگاری هم نقره سازانی بودند که در زمینه ساخت

گوشواره های نقره، سگک کمربند و غلاف شمشیر بسیار متخصص و ماهر بودند. بولگاری هم مانند باقی هم روستایی هایش هنر را

از پدرش یاد گرفت، اما تفاوت ویژه ای با بقیه داشت و آن هم این بود که توانسته بود خود را به عنوان یک هنرمند و کارآفرین واقعی

از دیگران متمایز کند.

در سال 1877 سوتیریو وولگاریس به کورفو نقل مکان کرد، اما در نهایت در سال 1881 زمانی که شهر رم به  سرعت به سوی مدرنیته

شدن می رفت، به رم رسید. او تصمیمش را برای تاسیس و پایه گذاری برند بولگاری قطعی کرد و حدود 3 سال بعد، با انتخاب نام Bulgari

به عنوان نام برندش، فعالیتش را به صورت کاملا جدی ادامه داد. فروشگاه بولگاری به خاطر طرح های ویژه و مجللی که از جواهرات نقره ای

که از جواهرات یونانی و رومی الهام گرفته شده بود به سرعت بر سر زبان ها افتاد.

برند بولگاری در رم

اما بعدها بولگاری در تاریخچه برند خودش، بعد از افتتاح برند خودش در رم، فعالیتش را در زمینه ساخت صنایع دستی نفیس نقره و جواهرات

نفیس ادامه داد. به دلایلی که در ادامه به آنها می پردازیم به سرعت مورد توجه گروه های خاصی از مردم در سرتاسر جهان قرار گرفت. در

سال های فعالیت خودش، بولگاری توانست یکی از سبک ها را به طور خاصی به خودش اختصاص دهد و در آن متمایز شود. این سبک خاص

از برند بولگاری، ترکیبی از رنگ های خاص، حجم های فوق العاده و موتیف های عجیب و جالب بود که به گفته مالکان این برند، برای ادای احترام

و زنده نگه داشتن ریشه ها و اصالت رومی این برند انتخاب شده بود.

اما چیزی که برند بولگاری را از دیگر برندهای مطرح دنیا متمایز می کند این است که بولگاری در عین حفظ از میراث فرهنگی خودش سعی به

نوآوری در طرح های خودش داشت. در نهایت طرح های برند بولگاری ترکیبی شد از سنت و مدرنیته که تمامی چهار چوب های قدیمی را شکست

و روند تازه ای برای طراحی جواهرات بنیان گذاری کرد. به همین علت است که از طرح های بولگاری به عنوان یکی از نماد های طراحی معاصر

یاد می شود.

از نقره تا طلا در برند بولگاری

اما داستان تاریخچه برند بولگاری از آنجایی شروع می شود که زیورآلات نقره ای نقیس ساخته شده بود توسط سوتیریو بولگاری به دست توریست های

انگلیسی که برای سفر به رم آمده بودند بسیار مورد توجه قرار گرفت و همین مسئله باعث شد بولگاری به سرعت بر سر زبان ها بیوفتد و در کار تجارت

رونق گرفت. پس از این اتفاق، فروشگاه هایی از این برند در باقی مقاصد گردشگری برای توریست ها افتتاح شد. هنگامی که پسران بولگاری تصمیم به

ملحق شدن در تجارت را گرفتند، پیشنهاد کردند تا جواهراتی از جنس طلا نیز طراحی و تولید شود.

جواهراتی که در ابتدا می ساختند از جنس پلاتین و الماس با یک طراحی هندس بود که بعد از آن جواهرات طلا به محصولات برند بولگاری اضافه شد و

برگ جدیدی از تاریخچه برند بولگاری باز شد. بعد از مرگ پدر، تجارت بولگاری به دست پسرانش افتاد. این دو پسر باعث ایجاد یک جایگاه جدید در این

برند شدند. پسران خواستار نوآوری و گسترش در حوزه فعالیت این برند بودند.

توجه سلبریتی ها به بولگاری

در سال 1967، نسل سوم برادران ولگاریس، سه پسر جورجیو، تجارت بولگاری را به دست گرفتند. در طول دهه 1970، برند بولگاری فعالیتش را در سطح

بین‌المللی گسترش داد و فروشگاه‌هایی در شهر نیویورک، ژنو و پاریس افتتاح کرد. این برند همچنین وارد لاین ساعت‌ زنانه و مردانه بولگاری شد و دستبند

مار توبوگاس همان دستبند معروف بولگاری را معرفی کرد در همین حین بود که توجه سلبریتی هایی چون سوفیا لورن، آدری هپبورن و الیزابت تیلور به

سمت برند بولگاری جلب شد و همین نقطه اوج دیگری برای برند بولگاری به شمار می‌رفت.

البته شکست بخشی از تجارت است و ممکن است برندهای بزرگ جهانی را هم غافل‌گیر کند. تجارت در تاریخچه برند بولگاری در دهه 1980 پس از رد کردن

یک بحران مالی بسیار کند شد. مالکان بولگاری تصمیم گرفتند برای احیای مجدد نام تجاری برندشان یک کمپین تبلیغاتی بزرگ راه‌اندازی کنند، به همین منظور

تنوع محصولات بولگاری بیشتر شد و چند فروشگاه جدید در نقاط مختلف افتتاح گردید.

طرح‌های جدید برند بولگاری باعث شد تا بولگاری از دسته‌بندی جواهرات مجلسی و خاص در دسته‌بندی‌های دیگری چون جواهرات روزمره قرار گیرد. همچنین

تنوع محصولات  در دسته‌بندی‌های جدیدی چون عطر زنانه، روسری، کراوات، عینک آفتابی و کالاهای چرمی زمینه را برای گسترش مشتریان بولگاری فراهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد