کارت ویزیت ابزاری جهت معرفی و تبلیغ یک کسب و کار یا برند است. که به دلیل فراوانی رقابت در بازار، باید نهایت دقت را در طراحی کارت ویزیت داشت و همچنین طراح با خلاقیت و حرفه ای را برای این کار انتخاب کرد.
در ادامه به انواع کارت ویزیت ها خواهیم پرداخت.
کارت ویزیت بر اساس جنس
کارتهای ویزیت بر اساس جنس کاغذ و مقوایی که از آن تهیه میشوند دارای طول عمر متفاوتی بوده و در بازار با نامهای گوناگونی همچون گلاسه، کتان، چوب، فلز، چرم، پی وی سی، با قیمتهای خاص خود ارائه میدهند.
کارت ویزیت بر اساس طرح و قالب
کارت ویزیت، راهی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و انتقال پیام تجاری شرکت است. با افزایش روزافزون رقابتهای تجاری و تبلیغاتی، هر فرد و سازمانی به دنبال معرفی نام تجاری و تواناییهای خود به صورت صحیح است. بنابراین استفاده از کارتهای ویزیت با طراحی و قالبهای متفاوت و ویژه میتواند کسب و کار شما را به طور ویژه ای به مخاطبانتان معرفی کند.
مثلا روش لترپرس، یک روش چاپ کارت ویزت از نوع برجسته است. کارتهای لترپرس نوعی از حس برجستگی و لوکس بودن را با خود به همراه دارند. کارتهای برجسته به دلیل ظاهر و برجستگیهای خاص و جذابی که دارند این امکان را برای شما به وجود می آورند تا حسی از نوع کسب و کار خود را در همان دیدار اول به مخاطبین خود انتقال دهید
کارت ویزیت بر اساس پوشش
یکی از مواردی که میتواند در میزان طول عمر یک کارت ویزیت و حتی جذابیت ظاهری آن تاثیرگذار باشد نوع پوشش خارجی به کار رفته برای آن کارت است. در این حالت متناسب با نوع پوششی که برای کارت خود انتخاب میکنید قادر خواهید بود میزان تاثیرگذاری و ماندگاری آن را برگزینید.
کارت ویزیت بر اساس نوع چاپ
در برخی موارد نیاز به نوعی از کارت ویزیت است که بتواند در عین سادگی و حتی برشهای خاص، نوعی دیگر از جذابیت را در خود جای داده و توجه بیشتری را به خود جلب کند. کارتهای همراه با طلاکوب، نقرهکوب و هاتفویلهای رنگی میتوانند این امکان را به راحتی فراهم کنند.
روش ارائه کارت ویزیت چگونه است
ارائه کارت ویزیت علاوه بر یافتن زمان و شخص مناسب، نیازمند رعایت آداب مشخصی است. رعایت این آداب کمک میکند بازخورد بهتری هنگام ارائه دریافت شود. البته رعایت این موارد در همه حال واجب نیست. گاهی شرایطی رخ میدهد که نیاز به ایجاد تغییراتی در جزئیات است. بنابراین موقعیتسنجی در کنار توجه به این آداب، میتواند موجب موفقیت هرچه بیشتر در زمینه استفاده از کارت ویزیت شود.اولین و مهمترین نکته این است که کارت ویزیت ابزاری برای حفظ ارتباطات قبلی خواهد بود. در نتیجه باید آن را زمانی ارائه داد که آشنایی اولیه شکل گرفته و تمایلی برای ادامه ارتباط وجود داشته باشد.
بهترین زمان ارائه کارت ویزیت چه زمانی است
کارت ویزیت، تراکت تبلیغاتی نیست. در نتیجه نباید آن را در هر شرایطی و به هرکسی ارائه داد. ارائه کارت ویزیت به مخاطبان در زمان و موقعیتهای خاص، اثربخشی بسیار بالایی دارد. در حالی که در زمانهای دیگر ممکن است هیچ اثری نداشته باشد.
بهترین زمان ارائه کارت ویزیت، وقتی است که مخاطب با حوزه فعالیت کسبوکار یا شخص مدنظر آشنا شده و نیازمند راههایی برای ایجاد ارتباط در آینده باشد. در واقع باید در ابتدا مخاطب کارت ویزیت را تشنه کرد، و زمانی که به موضوع مدنظر علاقمند شد، با ارائه کارت ویزیت امکان ارتباط در آینده را فراهم کرد.
فولدر تبلیغاتی همان پوشه نگهدارنده اسناد و مدارک است. با این تفاوت که ظاهری متفاوت تر و خلاقانه تری دارد. طراحی و چاپ فولدر در مجموعه ست اداری قرار دارد، پس باید حاوی اطلاعات و مشخصاتی باشد که در طراحی ست اداری لحاظ شده باشد.
چاپ فولدر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی میباشد
چاپ فولدر به شکلی است که ست اداری مانند کارت ویزیت و سربرگ، بروشورها و یا کاتالوگ محصولات و حتی CD معرفی شرکت در آن قرار گیرد، به صورت یک ابزار تبلیغاتی مناسب استفاده میشود ، پس اگردر طراحی فولدر طرحی متناسب با ست اداری آن شرکت داشته باشد جلوه و اعتبار بیشتری دارد.
چاپ فولدر به چه روشی صورت میگیرد
فولدر ها نیز مانند بقیه کارهای چاپی با متریال کاغذ به روش افست چاپ می شوند. فولدر ها بر اساس نوع کاربرد ، نوع سفارش و هزینه ای که مشتریان پرداخت می کنند طراحی و اجرا می شوند. مثلا فولدر های مدیریتی از نوع چرمی می باشند ، زونکن های اداری نیازمند مقواهایی ضخیم برای نگهداری بهتر اوراق و اسناد اداری هستند.
اندازه فولدرهای طلقی کدامند
فولدر های طلقی در اندازه های A3 ،A4 ،A5 ،B5 برای تمامی افراد و همچنین، اکسپندینگ فایل ها در طرح های اسپرت ، رومیزی ، دسته دار ، چرمی و … طراحی و تولید می شوند ، جنس فولدر های سازمانی بنابر جایگاه افراد می تواند از گران قیمت تا ارزان قیمت طراحی شود . رنگ فولدر ها و نوشته ها نیز به صورت سفارشی و یا بدون نوشته تولید می شوند.
پکیج تبلیغاتی با طراحی فولدر چگونه تهیه میشود
با چاپ فولدر اختصاصی شما می توانید کاتالوگ ، بروشور، لیست قیمت، اسناد، مدارک و … را در یک مجموعه مانند فولدر قرارداده و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی مناسب استفاده کنید. شما می توانید محلی جهت قرار گرفتن سی دی و کارت ویزیت بر روی فولدر داشته باشید و در نمایشگاه ها ، سمینارها، کنفرانس ها و … به مشتریان خود در قالب یک پک تبلیغاتی ارائه دهید.
انواع فولدر های تبلیغاتی کدامند
فولدر ها بر اساس نوع درخواست مشتری وکاربردشان طراحی و اجرا می شوند. از شرکت های بزرگ تا دانشجویان و دانش آموزان مخاطبان این ابزار مفید هستند.
زونکن اداری و پوشه ی اداری پوشه ای مخصوص مهندسان و پوشه ی جیب دارپوشه ی آویز و پوشه سمیناریکلیپ فایل و پوشه دکمه دار، اکسپندینگ فایل و … نمونه هایی از انواع فولدر ها هستند.
جنس متریال فولدرها چگونه است
فولدر در جنس ها و شکل های مختلفی ساخته و استفاده می شوند که رایج ترین آن فولدر های مقوایی با چاپ تمام رنگی می باشد. این نوع از فولدر ها علاوه بر جنبه محافظتی و بسته بندی برای اسناد و مدارک، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی کاربرد زیادی دارند.
کاغذهای پرمصرف در چاپ فولدر کدامند
بیشترین مصرف کاغذ در چاپ فولدر مقواهای گلاسه با گرماژ ۲۵۰ و ۳۰۰ گرم برای های تبلیغاتی و برای فولدر های اداری و سازمانی مقوای پشت توسی ۲۳۰ و یا ۳۰۰ گرم می باشند که بصورت گسترده چاپ می شود.
چاپ داخل فولدر چگونه انجام میشود
اگر بخواهیم داخل فولدر چاپ داشته باشد باید عمل چاپ به صورت دورو انجام شود و برای رنگهای داخلی فولدر نیز احتیاج به چاپی دوباره و جدید است.
در طول سال نمایشگاه های تخصصی و حرفه ای زیادی در زمینه های مختلف در گستره ملی و بین المللی برگزار می شوند که به فراخور موضوع، مخاطبان خود را دارند. نمایشگاه مکانی است که در آن فن آوری ها، تکنیکهای جدید ، کالاها و خدمات در یک حوزه معین معرفی و در معرض عموم قرار میگیرد. طراحی سازه نمایشگاهی ابزار معرفی، جلب توجه ، تبلیغ و نمایش کلیه محصولات و فناوری ها و خدمات عرضه شده در نمایشگاه است و ویژگی های آن مختص شرایط نمایش عمومی و موقت نمایشگاهی است.
غرفه نمایشگاهی چیست
غرفه نمایشگاهی فضایی است که شرکت کننده برای ارائه و نمایش دستاوردهای خود و بازاریابی و فروش آنها در اختیار دارد و چیدمان و شکل آن، به خصوص نحوه قرار گرفتن سازه های نمایشگاهی در آن اهمیت زیادی دارد. جلوه بصری، و تاثیر روانی بر ذهن بازدیدکنندگان، توسط انواع محصولات چاپی و سازه های نمایشگاهی به کار رفته در غرفه حاصل می شود. سازه نمایشگاهی باید متناسب با محدودیت های فضا و اکران کوتاه مدت، بهترین کیفیت و قابلیت را از نظر چشم نوازی، جلب توجه و ارائه اطلاعات داشته باشند.
کاربرد سازه نمایشگاهی
بدون تردید تاکنون در بسیاری از غرفه نمایشگاهی حضور پیدا کرده و یا حداقل نام این نوع غرفه ها را شنید هاید در سال های اخیر با توجه به اهمیت دنیای تبلیغات و البته وجود برندهای مختلف برای تولید لوازم و همچنین خدمات گوناگون استفاده از سازه های نمایشگاهی یک گزینه ی ایده آل برای معرفی برند های مختلف بوده است به همین دلیل هر ساله شاهد برگزاری غرفه نمایشگاهی در بخش های مختلف جهان هستیم و همه ی آنها نیز از توجه بسیار بالایی برخوردار هستند. در این بخش از مقاله نیز سعی داریم با ارائه اطلاعات کافی در مورد طراحی و ساخت انواع سازههای نمایشگاهی و راهکارهای مطلوب برای تاسیس این نوع سازه مطالب مفید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد برگزار این گونه غرفه های برای به نمایش گذاشتن برند ویژه هستید با ما همراه باشید.
افراد بسیاری در این زمینه فعالیت دارند ولی برای موفقیت باید اصول و راهکارهای اولیه و لازم را به خوبی بدانید به عنوان مثال ظاهر یک غرفه نمایشگاهی تاثیر بسیار زیادی در جذب بینندگان دارد و همین نکته ی جزیی می تواند به طور ویژه شما را در رسیدن به اهداف خود یاری کند. یک سازه نمایشگاهی باید با در نظر گرفتن اصول های خاص تهیه گردد تا بتواند کارایی خاصی داشته باشد. برخی از افراد به صورت انحصاری در برگزار انواع غرفه نمایشگاهی فعالیت دارند ولی اگر شما تمایل به برگزاری چنین غرفه هایی به صورت اختصاصی را دارید باید اصول ها ی یاد شده را به طور کلی فرا بگیرید. تاسیس غرفه ها یکی از مطلوب ترین راهکار ها در دنیای تجارت برای کسب اعتبار و معرفی محصولات است.
انواع سازه های نمایشگاهی
سازه های جدیدی که در غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند عبارت اند از:
- میز کانتر
- استند
- رول آپ
- پاپ آپ
- کاتالوگ استند
- پوستر اسنپ
- تخته شاسی
- لایت باکس
- قاب فنری
- فوم برد شاسی و…
سازه نمایشگاهی